ترشحات واژن

یکی از مشکلاتی که زنان بسیاری با آن مواجه هستند ترشحات غیر طبیعی واژن و بوی بد آن می باشد، این ترشحات می تواند نشانه ای از یک بیماری باشد به همین علت در زمان مشاهده علائم زیر در مدت زمان طولانی حتما به یک متخصص زنان مراجعه نمایید .

ترشحات غیر طبیعی واژن

علائم ترشحات غیر طبیعی واژن

عفونت قارچی

ترشحات به رنگ سفید که شبیه تکه های پنیر می باشد ، از نشانه های بارز عفونت قارچی می باشد مشاهده تورم و خارش در واژن همراه با این ترشحات از دیگر علائم عفونت قارچی می باشد . در صورتی که این علائم را در مدت زمان طولانی مشاهده کردید و  خارش و تورمات آن بسیار آزر دهنده بود ، حتما به یک متخصص زنان خوب مراجعه نمایید .

واژینوز

از علائم این نوع عفونت می توان به ترشحات زرد رنگ، خاکستری رنگ همراه با بوی بد اشاره کرد ، عفونت باکتریایی عامل بروز این نوع ترشحات می باشد . بوی بد این ترشحات بسیار آزار دهنده می باشد.

کلامیدیا یا سوزاک

نشانه بیماری سوزاک مشاهده ترشحات غیر طبیعی به میزان بالا، میان دوران قاعدگی و حاملگی می باشد . ممکن است فردی که مبتلا به این نوع عفونت می باشد سوزشی را در هنگام ادرار کردن احساس نماید .

ترشحات غیر طبیعی واژن باید حتما توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد، زیرا علت بروز این ترشحات می تواند یک بیماری خاصی باشد . مشاهده ترشحات غیر طبیعی به میزان بالا در دوران حاملگی می تواند نشانه ای از یک عفونت باشد ، که در مان آن بسیار حائز اهمیت است .

پیشگیری از ترشحات غیر طبیعی واژن

رعایت نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از بروز عفونت و ترشحات غیر طبیعی واژن دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، تمیز نگه داشتن و خشک نگه داشتن واژن در جلوگیری از بروز ترشحات غیر طبیعی واژن تاثیر گذار می باشد . استفاده از دوش واژن به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا طبق تحقیقاتی که در این زمینه قرارانجام شده است یکی از علت های بروز عفونت واژن استفاده از دوش واژن می باشد . روابط جنسی امن و رعایت بهداشت بهترین راه پیشگیری از بروز عفونت و ترشحات غیر طبیعی واژن می باشد. استفاده از کاندوم در زمان داشتن رابطه جنسی بسیار توصیه می شود .

شانزده − 5 =

Call Now Buttonتماس با ما