زمان تعیین جنسیت جنین

زمان تعیین جنسیت جنین

آیا جنسیت جنین برای شما مهم است؟

آیا با روش های تعیین جنسیت جنین آشنایی دارید؟

با ما در این مقاله به منظور آشنایی با زمان تعیین جنسیت جنین همراه باشید.

زمان-تعیین-جنسیت-جنین
زمان-تعیین-جنسیت-جنین

دختر یا پسر؟ این چیزی است که با انجام آزمایشات مخصوص دوران بارداری و  مراجعه به متخصص زنان و زایمان به آن پی می برید. علاوه بر اینکه سلامت جنین برای هر پدر و مادری مهم است، جنسیت جنین یکی از مسائلی است که کنجکاوی والدین را بر می انگیزد.

والدین معمولاً بر اساس جنسیت جنین لوازم و لباس های کودک را تهیه کرده و رویاهای خود را متصور می شوند. اما اگر بین انتخاب رنگ صورتی و یا آبی نمی توانید به درستی تصمیم بگیرید، می بایست تا هفته 18 الی 20 بارداری صبر کنید.

بنابراین بهترین زمان برای انجام آزمایشات روتین تعیین جنسیت جنین سه ماهه دوم بارداری می باشد. پزشک متخصص زنان معمولاً جنسیت جنین را در این بازه زمانی و با انجام سونوگرافی مشخص می کند.

در سه ماهه اول بارداری بسته به حالت قرار گرفتن جنین، نتایج آزمایش تعیین جنسیت می تواند متفاوت باشد. در صورتیکه جنین در حالتی قرار گرفته باشد که نتوان جنسیت وی را به درستی تعیین کرد، این عملیات در سونوگرافی های بعدی ممکن می شود. همچنین تشخیص نوزاد پسر گاهاً در آزمایشات سونوگرافی راحت تر انجام می شود.

در هفته 6 ام بارداری آلت تناسلی دختر و پسر شروع به شکل گیری می کند. اما این روند بسیار آهسته صورت پذیرفته به گونه ای که تشخیص این دو جنس از هم در هفته 14 ام بارداری به سختی صورت می گیرد.

اما باید توجه داشت که انجام آزمایشات غربالگری همچون CVS(Chorionic villus sampling) که در سه ماهه اول بارداری انجام می شود، بسیار واجب تر از آزمایشات تعیین جنسیت می باشد.

برخی از پزشکان بر اساس ضربان قلب جنین اقدام به تعیین جنسیت می نمایند. زیرا در جنسیت های مختلف ضربان قبل می تواند تندتر یا کندتر باشد. اما مطمئن ترین راه برای تعیین جنسیت جنین سونوگرافی های دقیق سه بعدی و چهار بعدی بوده که توسط پزشک متخصص زنان و زایمان صورت می گیرد.

 زمان تعیین جنسیت جنین معمولاً هفته های 18 الی 20 ام بارداری می باشد. اما در صورتیکه به دنبال سونوگرافی تعیین جنسیت با دقت بالا هستید می توانید در هفته های بعدی بارداری سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی را انجام دهید. جهت دریافت مشاوره از دکتر مظفری کرمانی متخصص زنان در غرب تهران می توانید با شماره ۴۴۴۸۴۶۶۳ – ۴۴۶۰۸۱۰۱ تماس حاصل نمایید.

اینستاگرام

برخی از افراد زودتر به جنسیت جنین پی می برند و برخی دیگر بعد از چندین بار انجام آزمایش و سونوگرافی، در نهایت به جنسیت جنین پی می برند. همچنین این مسئله آنقدر برای برخی از والدین مهم به نظر می رسد که پیش از شروع بارداری اقدام به گرفتن رژیم و تغییر دادن شیوه رابطه جنسی می کنند.

رژیم غذایی و نحوه رابطه جنسی شاید در تعیین جنسیت جنین نقش موثری بازی کنند، اما سلامتی مادر و فرزند بیش از همه این موارد می بایست مد نظر قرار گیرد.

آیا سونورگرافی تعییین جنسیت دقیق است؟

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره گردید، جهت قرار گرفتن جنین در انجام سونوگرافی ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. در صورتیکه جنین پاهای خود را در شکم جمع کرده باشد و یا به جهت پشت به شکم مادر قرار گرفته باشد، امکان تشخیص دقیق در هنگام سونوگرافی وجود نداشته و می بایست در جلسات آتی مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

نتیجه گیری

زمان تعیین جنسیت جنین معمولاً هفته های 18 الی 20 ام بارداری می باشد. اما در صورتیکه به دنبال سونوگرافی تعیین جنسیت با دقت بالا هستید می توانید در هفته های بعدی بارداری سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی را انجام دهید.

پاسخ

پنج + هشت =

Call Now Buttonتماس با ما