آندومتریوز

اندومتریوز یک بیماری زنانه نسبتا شایع است بر اساس برخی از آمار 9 تا 12 درصد زنان در جهان  به بیماری اندومتریوز مبتلا هستند این بیماری در سنین دوران باروری خانم ها گریبان گیر آنها می شود.

اندومتریوز بیماری است که جز دسته های خوش خیم می باشد اما به دلیل عوارض ناخوشایندی که به جا می گذارد مانند ناباروری می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

اندومتریوز

• روده ها
  • مثانه

و لایه ی پوشاننده لگن که به آن صفاق گفته می شود از بخش هایی هستند که این ضایعات برای آنها تشکیل می شود این رخ داد ها عوارضی مانند:

چسبندگی و التهاب را در ناحیه لگن ایجاد می کنند که در نهایت می تواند باعث ایجاد درد در خانم ها و ناباروری شود.

علائم این بیماری عبارتند از:

• درد حین یا قبل از قاعدگی
  • درد در زمان تخمک گذاری
  • درد در زمان دفع مدفوع
  • درد مزمن در ناحیه لگن

تشخیص

تشخیص اندومتریوز به علت تشابه علائم با سایر بیماری ها دشوار است با این حال معاینه دقیق و بیان روشن علائم به تشخیص کمک می کند. گاهی برای تشخیص بیماری انجام سونوگرافی یا ام آر آی ضروری است اما این شیوه ها ضایعات کوچک اندومتریوز را نشان نمی دهد تشخیص قطعی اندومتریوز از طریق لاپاراسکوپی است.

لاپاراسکوپی

درمان

موفقیت جراحی به جراح بستگی دارد بنابراین به پزشک متخصی مراجعه کنید که تجربه و مهارت کافی را در این زمینه داشته باشد، دکتر مظفری کرمانی جراح و متخصص زنان و زایمان دارای مهارت و دانش بالایی در تشخیص بیماری های زنان می باشند. جهت دریافت مشاوره از دکتر مظفری کرمانی متخصص زنان در غرب تهران می توانید با شماره ۴۴۴۸۴۶۶۳ – ۴۴۶۰۸۱۰۱ تماس حاصل نمایید.

اینستاگرام

نتیجه گیری

اندومتریوز از هر 10 زن یک زن را درگیر می کند شما اگر به این بیماری مبتلا هستید می توانید با آن مبارزه کنید درد ناشی از ان بیمای را جدی بگیرید در صورتی که به علت درد شدید قاعدگی یا درد های لگنی، انجام فعالیت های روزانه تحت تاثیر این قضیه قرار گرفته است هر چه سریع تر برای تشخیص و درمان بیماری اقدام کنید.

مقالات بهترین متخصص زنان در تهران :

تست پاپ اسمیر

تنبلی تخمدان چیست