بیماری زگیل تناسلی

دلایل ایجاد بیماری زگیل تناسلی چیست ؟
آیا زگیل تناسلی درمان قطعی دارد ؟
شکل زگیل تناسلی به چه صورت می باشد ؟
آیا مرد ها هم به زگیل تناسلی مبتلا می شوند ؟

بیماری زگیل تناسلی

یکی از شایع ترین عفونت مقاربتی در زنان ، بیمار زگیل تناسلی می باشد . گاهی اوقات زگیل تناسلی بسیار کوچک می باشد که حتی قابل رویت نیست . دلیل ایجاد زگیل تناسلی ویرسی به نام HPV یا پاپیلومای انسانی  می باشد .

آیا مرد ها هم به زگیل تناسلی مبتلا می شوند ؟

یکی از باور های غلط های غلط در میان مردم این است که این ویروش تنها در بانوان وجود دارد در صورتی که این یک ویروس موجود بین بانوان و هم در آقایان می باشد .

بیماری زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در چه نواحی ایجاد می شود ؟

• در قسمت فرج بانوان
  • در دیواره های واژن
  • نواحی بین مقعد و آلت جنسی

ممکن است در رابطه دهانی ، زگیل تناسلی در دهان نیز ممکن است ایجاد شود .

نشانه زگیل تناسلی

• یک سری تورم همرنگ با پوست می باشند .
  • هنگام ایجاد رابطه مقعدی خونریزی ایجاد می شود .
  • ایجاد خارش و یا ناراحتی در ناحیه تناسلی
  • چند زگیل به شکل گل کلم در کنار یکدیگر

چه افرادی در معرض خطر ابتلا به زگیل تناسلی می باشند ؟

• افرادی که رابطه جنسی مقعدی با شریک های جنسی متعددی دارند .
  • اشخاصی که عفونت در ناحیه تناسلی دارند .
  • ایجاد رابطه جنسی در نوجوانی با شریک های جنسی مختلف
  • رابطه جنسی محافظت نشده با افراد مبتلا به این بیماری

دکتر مظفری کرمانی در رابطه با این ویروس توصیه می کند حتما از واکسن قبل از مبتلا شدن استفاده نمایید .  واکسن باعث پیشگیری از این بیماری می شود .

روش های درمان زگیل تناسلی

برای درمان این بیماری روش کاملا قطعی وجود ندارد . ولی می توان از ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان رحم پیشگیری نمود . دارو ، انجام عمل جراحی ،   فریز کردن ،  لیزر از راه های درمانی این روش می باشد .

دکتر فریده مظفری کرمانی در رابطه با روش های درمانی ابتدا فریز کردن را برای بیماران توصیه می کند . به گفته دکتر مظفری کرمانی این روش عوارض کمتری د ارد  و اکثر اوقات نتیجه بهتری می دهد . دکتر کرمانی در رابطه با عدم جواب دهی روش فریز کردن می گوید : در صورتی که این روش برای درمان جواب دی مناسبی نداشته باشد می توان از سایر روش ها نیز استفاده نمود .

می توانید برای معاینه و تشخیص دقیق این بیماری و یا انجام مشاوره با دکتر مظفری کرمانی  شماره حاصل نمایید .  شماره تماس :   ۴۴۶۰۸۱۰۱

زگیل در دوره بارداری چگونه است ؟

درمان به موقع زگیل تناسلی مهم ترین نکته در بانوان می باشد . در صورتی که در دوره بارداری به زگیل تناسلی دچار شده اید باید هرچه سریع تر برای درمان این مشکل اقدام نمایید .

در صورتی که زگیل در دوره بارداری تشخیص داده شود پزشک درمان را بعد از زایمان انجام می دهد . اما در صورتی که زگیل بسیار بزرگ باشد متخصص زنان و زایمان قبل از بدنیا آمدن نوزاد  اقدام به درمان می نماید  .

واکسیناسیون در زگیل تناسلی

بهترین سن برای انجام واکسناسیون زگیل تناسلی از 9 سالگی تا 26 سالگی می باشد . در این سن محافظت بالایی برای فرد ایجاد می شود .

در صورتی که از این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی استفاده نشود ، و در رابطه جنسی و یا عفونت بیمار به زگیل تناسلی مبتلا شود و به موقع درمان نکند در بانوان باعث ایجاد سرطان دهانه رحم و در آقایان سرطان آلت تناسلی ایجاد می شود .

تشخیص زگیل تناسلی

یکی از روش های تشیخیص زگیل تناسلی از طریق مشاهده متخصص زنان با محلی می باشد که زگیل تناسلی ایجاد شده است .  با مشاهده به راحتی می توان تفاوت زگیل و یا جوش تشخیص داده شود .

بعد از تشخیص زگیل تناسلی یک سری آزمایش برای بیمار در نظر گرفته می شود .

آزمایش پاپ اسمیر یکی از آزمایش هایی می باشد که برای بررسی سرطانه دهانه رحم انجام می شود .

برخی از خدمات دکتر مظفری کرمانی متخصص زنان و زایمان

با تشکر مدیریت سایت دکتر مظفری کرمانی متخصص زنان و زایمان