تبخال تناسلی

این نوع تبخال که یک عفونت ویروسی است از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود، هرپس سیمپلکس نوع ۱و2 عامل عفونی ان می باشد . در ادامه مطلب در رابطه با علائم این تبخال و درمان آن توضیحاتی داده شده است .

علائم

در برخی از موارد در افرایدکه مبتلا به تبخال تناسلی هستند علائم خاصی مشاهده نمی شود، و تحت شرایط خاصی این بیماری در آن ها علتمکت دار می شود یا توسط معاینه پزشک این بیماری در ان ها تشخیص داده می شود . پیدایش تاول های کوچک آبدار در ناحیه تناسلی از نشانه های باز این تبخال می باشد ، به مرور زمان تاول های ایجاد شده پاره می شوند و باعث بوجود آمدن زخم های دردناکی می شوند .

در صورتی که در نایحه تناسلی خود ضایعات قرمز رنگ و برجسته ای را مشاهده کردید یا در هنگام دفع ادرار با مشکل رو برو شدید حتما به یک پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید تا در صورت تشخیص تبخال تناسلی درمان لازم صورت گیرد .

در مجموع می توان گفت ماشهده تاول های کوچک، سوزش ادراری ، احساس درد در زمان ادرار و ترشحات آبکی واژینال در خانم ها از ناشنه های بارز تبخال تناسلی می باشد . .

درمان تبخال تناسلی

در حال حاضر برای درمان تبخال تناسلی روش قطعی معرفی نشده است اما می توان با درمان ضد ویروسی از طول مدت دوره بیماری کاست . مراجعه حضوری به پزشک در صورت مشاهده علائم این تبخال و انجام بررسی های ضروری توسط پزشک برای تشخیص و درمان این نوع تبخال ضروری می باشد . استفاده از داروهای ضد ویروس در درمان تبخال تناسلی بسیار کمک کننده می باشد . درمان های دارو جزو درمان قطعی تبخال تناسلی نمی باشد اما این درمان در مهار تبخال تناسلی و و کوتاه شدن دوره بیماری و بهبود سریعتر بسیار کمک کننده می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان تبخال تناسلی می توانید مشاوره های لازم را از دکتر فریده مضفری کرمانی متخصص زنان و زایمان دریافت نمایید .

پیشگیری

بهترین راه پیشگیری از ابتلا شدن به تبخال تناسلی، جلوگیری کردن از تماس های جنسی پر خطر و مشکوک می باشد ، استفاده از کاندوم به منظور جلوگیر از بروز این نوع تبخال بسیار توصیه می شود .

اجتناب از آمیزش جنسی هنگام فعال بودن بیماری یکی دیگر از راه های پیشگیری از این بیمار می باشد . پیشگری از بروز تبخال تناسلی دارای اهمتی بسیار بالایی می باشد.