تبخال تناسلی

آیا می دانید که تبخال تناسلی یکی از بیماری های مقاربتی شایع در عصر امروز است و باید خیلی سریع برای  تشخیص تبخال تناسلی اقدام کرد؟

جهت کسب اطلاعات لازم در زمینه درمان تبخال تناسلی چگونه صورت می گیرد، بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما بمانید…

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید درباره بدن خود بدانیم، نشانه های است که حکایت از تغییراتی غیرعادی در بدن دارند. تبخال تناسلی یکی از همین نشانه هاست. تبخال تناسلی زخمی موضعی است که از آن به عنوان یک بیماری عفونی یاد می شود. ویروسی که باعث به وجود آمدن تبخال در ناحیه تناسلی بدن می  شود به هرپس سیمپلکس نوع ۱ و ۲معروف است.

علائم تبخال تناسلی

در برخی از موارد در افرایدکه مبتلا به تبخال تناسلی هستند علائم خاصی مشاهده نمی شود، و تحت شرایط خاصی این بیماری در آن ها علتمکت دار می شود یا توسط معاینه پزشک این بیماری در ان ها تشخیص داده می شود . پیدایش تاول های کوچک آبدار در ناحیه تناسلی از نشانه های باز این تبخال می باشد ، به مرور زمان تاول های ایجاد شده پاره می شوند و باعث بوجود آمدن زخم های دردناکی می شوند .

در صورتی که در نایحه تناسلی خود ضایعات قرمز رنگ و برجسته ای را مشاهده کردید یا در هنگام دفع ادرار با مشکل رو برو شدید حتما به یک پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید تا در صورت تشخیص تبخال تناسلی درمان لازم صورت گیرد .

در مجموع می توان گفت ماشهده تاول های کوچک، سوزش ادراری ، احساس درد در زمان ادرار و ترشحات آبکی واژینال در خانم ها از ناشنه های بارز تبخال تناسلی می باشد . .

تشخیص و درمان تبخال تناسلی

در حال حاضر برای درمان تبخال تناسلی روش قطعی معرفی نشده است اما می توان با درمان ضد ویروسی از طول مدت دوره بیماری کاست . مراجعه حضوری به پزشک در صورت مشاهده علائم این تبخال و انجام بررسی های ضروری توسط پزشک برای تشخیص و درمان این نوع تبخال ضروری می باشد . استفاده از داروهای ضد ویروس در درمان تبخال تناسلی بسیار کمک کننده می باشد . درمان های دارو جزو درمان قطعی تبخال تناسلی نمی باشد اما این درمان در مهار تبخال تناسلی و و کوتاه شدن دوره بیماری و بهبود سریعتر بسیار کمک کننده می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان تبخال تناسلی می توانید مشاوره های لازم را از دکتر فریده مضفری کرمانی متخصص زنان و زایمان دریافت نمایید .

پیشگیری از تبخال تناسلی

بهترین راه پیشگیری از ابتلا شدن به تبخال تناسلی، جلوگیری کردن از تماس های جنسی پر خطر و مشکوک می باشد ، استفاده از کاندوم به منظور جلوگیر از بروز این نوع تبخال بسیار توصیه می شود .

اجتناب از آمیزش جنسی هنگام فعال بودن بیماری یکی دیگر از راه های پیشگیری از این بیمار می باشد . پیشگری از بروز تبخال تناسلی دارای اهمتی بسیار بالایی می باشد.

درمان تبخال تناسلی

این نوع تبخال که یک عفونت ویروسی است از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود، هرپس سیمپلکس نوع ۱و2 عامل عفونی ان می باشد . در ادامه مطلب در رابطه با علائم این تبخال و درمان آن توضیحاتی داده شده است .

درمان تبخال تناسلیچطور تبخال تناسلی می گیریم؟

وقتی فردی مبتلا به تبخال تناسلی باشد با اولین سوزش یا خارش زخم ها این بیماری قابل انتقال است. بنابراین از طرریق تماس پوست با قسمت آلوده به عفونت تبخال این بیماری به شخص دیگر منتقل خواهد شد. لمس تاول ها نیز باعث انتقال تبخال تناسلی خواهد شد. استفاده از لوازم شخصی یا جنسی کسی که مبتلا به ویروس تبخال است نیز انتقال این بیماری را ممکن می کند. مقاربت جنسی و مقاربت دهانی، بوسیدن دهان به دهان نیز یکی از راه های انتقال تبخال می باشد.

چطور متوجه شویم که به تبخال تناسلی مبتلا هستیم؟

اگر در معرض ویروس تبخال تناسلی قرار گرفته باشید معمولا یک یا دو روز بعد آثار این بیماری نمایان خواهد شد اما قبل از آن محل آلوده بدن دچار خارش خواهد شد.  بعد از این مرحله، نوبت بیرون آمدن تبخال هاست که در ناحیه تناسلی مردان و زنان نمایان می شود.  گاهی اوقات  از این تبخال ها  مایعی خارج می شود و همراه با این بیماری علائمی مانند سردرد و یا تب ظاهر می شود.

جهت دریافت مشاوره از دکتر مظفری کرمانی متخصص زنان در غرب تهران می توانید با شماره ۴۴۴۸۴۶۶۳ – ۴۴۶۰۸۱۰۱ تماس حاصل نمایید. اینستاگرام

راههای درمان تبخال تناسلی

فرد باید با دیدن هرگونه از این علائم بـه پزشـک جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه نماید. در این شرایط طبیعتا یک پزشک می تواند کمک زیادی به روند بهبود درمان کند. پس گوش دادن به شایعات و خود درمانی را کنارگذاشته و در اولین فرصت باید به  یک متخصص زنان مراجعه شود.

متخصص زنان ممکن است برای اطمینان جهت تشخیص تبخال تناسلی از بیمار تست های آزمایشگاهی بخواهد و این آزمایش ها نیز باید تحت نظر او انجام گیرد. فراموش نشود که تبخال از طریق رابطه جنسی وارد بدن می شود، بنابراین بهتر است شریک جنسی تان نیز تحت معاینه پزشک قرار بگیرد. در نهایت اصلی ترین راه درمان تبخال تناسلی داروهایی خوراکی است که با مشورت پزشک باید مصرف شود. هرچند که داروها نمی توانند این ویروس را کاملا در بدن ریشه کن کنند، اما با استفاده از آن ها ظرف چند روز علائم تبخال و زخم های باز از روی بدن ناپدید خواهند شد. یادتان باشد این بیماری ترسناک نیست و فقط ناآگاهی و عدم شناخت بدن باعث می شود تا ما به جای پیشگیری و درمان، مهر سکوت به لب هایمان بزنیم. شایان ذکر است که بگوییم هر بیماری راه های درمانی زیادی دارد و طبیعتا با تجویز پزشک متخصص می شود از شر آن رها شد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.