درمان ناباروری در زنان

علل ناباروری در زنان متعدد هستند اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی می توان گفت اکثر این علت ها را می توان از سر راه برداشت. از رایج ترین مشکلات در این زمینه اختلال نشانگان تخمدان پلی کیستیک است، اگر این اختلال از شدت بالایی برخوردار باشد بیمار ناچار به تحمل دوره ی درمانی طولانی مدت برای باروری می شود.

درمان ناباروری در زنان

آمار اختلال نشانگان تخمدان پلی کیستیک

به تازگی آمار نشان دهنده ی این امر است که تعداد زنان مبتلا به این عارضه افزایش یافته است ولی این موضوع را نادیده نگیرید که در گذشته زنان به ندرت به مشکلات خود توجه می کردند و آنها را جدی می گرفتند و در مراجعه به پزشک تعلل می ورزیدند و این موضوع 100% در آمار تأثیر گذار بود چنان که امروزه زنان با مشاهده ی علائم به سرعت به پزشک رجوع می کنند و از روشهای تشخیصی مؤثرتر و تکنولوژی به روز بهره می برند. در صورتی که این اختلال در خانمی شدید باشد معضلات فراوانی را به وجود می آورد که ناباروری از آن جمله است.

علل تأثیر گذار در اختلال نشانگان تخمدان پلی کیستیک

همانطور که همه شما به این موضوع واقف هستید سن ازدواج در جامعه تغییر هنگفتی کرده است و به شدت افزایش یافته است که این امر ریسکهایی همچون ناباروری در اثر اختلال نشانگان تخمدان پلی کیستیک را در بر دارد که باعث شود زمان برای زایمان ایده آل را به تأخیر بیاندازد.

علائم اختلال نشانگان تخمدان پلی کیستیک

از رایج ترین این علائم در زنان مجرد می توان به عادات ماهیانه ی نامنظم و یا افزایش موهای زائد بدن اشاره کرد که بسیار آزار دهنده هستند. به غیر از این علائم دیگری هم هستند که در نوع خود آرامش خانم ها را سلب می کنند، از جمله: دل درد، افزایش وزن، آکنه.

مهمترین علت مراجعه ی خانم ها به متخصص زنان و زایمان

بعضی از خانم هایی که به اختلال نشانگان تخمدان پلی کیستیک ابتلا دارند پس از ازدواج دچار تأخیر در بارداری می شوند و در صدد مراجعه به متخصص زنان برمی آیند و در واقع می توان گفت نشانگان تخمدان پلی کیستیک از مهمترین علل مراجعه ی زنان به پزشک زنان است. این نکته را خاطرنشان می کنیم که این زنان نابارور نیستند و فقط مشکل اصلیشان تخمک گذاری نامنظم است، در توضیح باید گفت، تخمدان سالم و طبیعی هر ماه تخمک گذاری می کنند ولی تخمدان های پلی کیستیک هر 3-4 ماه یک بار تخمک گذاری می کنند که در نتیجه شانس بارداری را کم می کند.