عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی چیست؟

آیا عمل لابیاپلاستی عوارضی دارد؟

اخیرا به منظور زیباسازی ناحیه تناسلی ابزار و دستگاههای پیشرفته ی زیادی ابداع شده است که جایگزین روش های جراحی های قدیمی شده است. یکی از انواع دستگاههایی که لابیاپلاستی به راحتی با آن صورت می گیرد لیزر می باشد که برای دستگاه تناسلی علاوه بر جنبه درمانی، جنبه زیبایی را نیز به همراه می آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جراحی لابیاپلاستی و این که آیا این عمل عوارضی را برای فرد ایجاد می کند، بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه شوید…

عوارض عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن در واقع اصلاح و کوچک نمودن لابیاهای ماژور(لبه های بیرونی) یا لابیاهای مینور (داخل لابیاهای ماژور قرار گرفته و در محافظت از کلیتوریس و مجرای پیشاب نقش اساسی دارد) می باشد. این لابیاها در بخش اصلی دهانه رحم قرار گرفته است و به خوبی قابل مشاهده می باشد.

در صورتی که متقاضی درلابیاهای بیرونی یا همان ماژور مشکل داشته باشد، متخصص زنان و جراح زنان زیبایی اقدام به کوچک نمودن این ناحیه می کند به گونه ای که لایه پوستی تا روی استخوان شرمگاهی(پرینه) حذف می شود.

اما اگر پوست اضافی در هر دو سمت دهانه واژن و زیر لابیاهای ماژور، درواقع سمت پایین کلیتوریس قرار گرفته باشد، جراح و متخصص زنان اقدام به حذف پوست اضافی می کند. نکته لابیاهای مینور هر فرد از نظر رنگ و اندازه متفاوت می باشد، لذا این عامل، امری ذاتی است و جای نگرانی ندارد.

یکی از سوالاتی که اکثر خانم ها از متخصص زنان می پرسند، این می باشد که چه عاملی باعث بزرگ بودن لابیاها و یا نامتقارن شدن آن می شود؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که علل و عوامل زیادی در بزرگ شدن لابیاها نقش دارد که عبارتند از:

• زایمان های متعدد به خصوص زایمان طبیعی
  • افزایش سن
  • برخی اختلالات و ناهنجاری های هورمونی
  • علل ژنتیکی و وراثت
  • تعدد رابطه جنسی
 جهت دریافت مشاوره از دکتر مظفری کرمانی متخصص زنان در غرب تهران می توانید با شماره ۴۴۴۸۴۶۶۳ – ۴۴۶۰۸۱۰۱ تماس حاصل نمایید. اینستاگرام

آیا جراحی زیبایی واژن یا عمل لابیاپلاستی عوارض جانبی حادی را برای فرد به همراه می آورد؟

لابیاپلاستی عوارض جانبی خاصی ندارد بلکه برعکس میل جنسی را افزایش می دهد  اما ممکن است که بعد از این پروسه مقداری خونریزی، درد و تورم مختصری در فرد رخ دهد که جای نگرانی ندارد و به مرور برطرف می شود. اگر میزان درد زیاد باشد، توصیه متخصص زنان بر این است که بلافاصله بعد از عمل از کمپرس یخ برای التیام درد و ناراحتی استفاده کند.

یکی از نکاتی که بیمار باید بعد ازعمل لحاظ کند این می باشد که ممکن است که واژن دچار عفونت خفیفی شود که جای نگرانی ندارد و با آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز می کند، این عفونت درمان خواهد شد.

شایان ذکر است که بگوییم متقاضی باید مراقبت های بعد از جراحی زیبایی واژن را رعایت کند و در صورتی که در هر زمینه ای اطلاعاتی ندارد، حتما از پزشک بپرسد. اگر این علائم پس از یک هفته بهبود پیدا نکرد حتما باید به متخصص زنان و یا جراح زیبایی زنان مراجعه کند تا مورد معاینه قرار گیرد. اما باید بگوییم که رخداد این عارضه بسیار نادر است.

باتشکر مدیریت سایت دکتر فریده مظفر کرمانی متخصص زنان و زایمان.

12 − ده =